Jídelníček nejen proti coronavirum…

slunicko-zamestnanci

Jidelnicek nejen proti coronavirum… Vazeni pratele, jak jsem slibil, tak cinim. Zde je navod, ktery poslouzi trebas i pristi podzim s nastupem chripek. Je to jen navrh jak muze vypadat prevence spravnym jidlem. Pridejte k tomu selsky rozum, pohyb na cerstvem vzduchu a ustenku (rousku), kdyz jdete ven mezi lidi a necitite se dobre (ale ven pritom musite). Rouskou chranite ostatni! Pro chuzi v lese rousku nepotrebujete. A jeste nez zacnete cist nasledujici radky, prosim, necht vas uklidni to, ze mame skvelou imunitu a leta letouci budujeme imunitu kolektivni. Imunita a regenerace jsou od prirody dokonale nastaveny, tak jim nebrante ve fungovani jo??? S pokorou k prirode, biologii a vsem mym ucitelum… Tomas Soukup

Dulezity je vyvazeny jidelnicek, nizsi kaloricky prijem vecer, spanek alespon 7 hodin, zadna zbytecna Ecka v potravinach, zadne toxiny, vetsinu jidel tepelne upravujte az na ovoce. Pitny rezim prosim BEZ alkoholu. Zadne koureni cigaret!!!!
Rano na lacno – 1dcl 100% juice nebo smoothie, do ktereho pridejte 1 lzici rakytnikove stavy, muzete doredit vodou. Zapijte 1tbl vit C 500mg a Zinek.

Dale bude nasledovat snidane:

varianta 1: Skyr nebo bily jogurt + lzice orechu + 1ks libovolneho ovoce

varianta 2: 1/2 krajic chleba + 60g kvalitni sunky nebo 2 vejce

varianta 3: pokd mate doma proteinovy koktejl (ciste syrovatkovy nebo rostlinny) + 1ks nebo 1hrst ovoce

varianta 4: ovesna nebo ryzova kase s 1ks ovoce
Za 2-3h svacina: (v případě dlouhého dopoledne nebo hladu můžete přidat ještě jednu svačinu se stejnými variantami s hodinovým odstupem)

varianta 1: 1 ks nebo 1 hrst ovoce – muze byt i pyre nebo kompot + 2 lzice seminek nebo orechu

varianta 2: talir masoveho nebo zeleninoveho vyvaru

Za 2h obed: 2tbl Pangamin BiFi (koupite v lekarne) + 1 lzice rakytnikove stavy do vody, muze byt mineralka (slana) napr. Bilinska kyselka, Vincentka, Mlynsky pramen apod.

1. Chod – vyvarova polevka
2. Chod – tepelne upravena napr. grilovana zelenina + 1-2 vrchovate hrsti prilohy (idealne brambory, lusteniny nebo ryze) + s vyhodou pridejte denne porci hub (hliva, zampiony, zasoby z podzimu)

varianta 1: 100g masa nebo ryby

varianta 2: 2 vejce

varianta 3: 70g syra (30-40% tuku)

varianta 4: 100g odtucneneho tvarohu
Za 3h svacina: Vitamin C 500mg + 1ks ovoce, nasleduje

Skyr nebo proteinovy koktejl

Za 1h může být v pripade hladu dalsi svačina:

vyvarova polevka (zadne nudle ani lusteniny ani ryze)

Za 3h vecere:

grilovana pestra zelenina, spenat, zeli apod. idealne bez prilohy (v den vyssi fyzicke zateze + 1 hrst prilohy v uvarenem stavu)

varianta 1: 100g masa nebo ryby

varianta 2: 2 vejce

varianta 3: cottage syr

varianta 4: 120g odtucneneho tvarohu

Alternativy masa: 100g Tofu, Tempeh, Seitan, Smakoun

1h pred spanim rakytnikova stava 1 lzice do vody, dale pri ponocovani jeste 2. vecere…

varianta 1: vyvar

varianta 2: 100g odtucnenho tvarohu

varianta 3: skyr
Pitny rezim:

2.5-3l tekutin, idealne vlazne, nic studeneho

Denne 0,5l caje PuErh, Řepíkový čaj 1 šálek denně.

Vincentku mejte v pohotovosti 🙂
Ztracite hlas?? Dejte si Aescin 2-2-2