Jídelníček pro tyto dny

slunicko-zamestnanci

Vazeni pratele,

uplynulo par mesicu a spousta z nas resi dalsi slozite zivotni situace. Zamyslel jsem se nad roli lekare a rad bych Vam timto sve zamysleni predstavil – vcetne slibeneho jidelnicku. V prvni rade si myslim, ze by mel lekar sveho pacienta uklidnit a edukovat, poucit ho, aby celou situaci chapal. V druhe rade je cas na provazeni v procesu prevence a pripadne v prubehu leceni. Kdyz je situace akutni, pak je na rade intervence… Tedy, pokusim se uklidnit a prinest navod, ktery poslouzi trebas i v dalsi sezone virovych respiracnich onemocneni. Je to jen navrh jak muze vypadat prevence spravnym jidlem. Pridejte k tomu veselou mysl, toleranci, selsky rozum, pohyb na cerstvem vzduchu a ustenku (rousku), kdyz jdete ven mezi lidi a necitite se dobre (ale ven pritom musite). Rouskou chranite ostatni!!!! Pro chuzi v lese rousku nepotrebujete. A jeste nez zacnete cist nasledujici radky, prosim, necht vas uklidni to, ze mame skvelou imunitu a leta letouci budujeme imunitu kolektivni. Imunita a regenerace jsou od prirody dokonale nastaveny, tak jim nebrante ve fungovani jo??? S pokorou k prirode, biologii a vsem mym ucitelum… Tomas Soukup

Dulezity je vyvazeny jidelnicek, nizsi kaloricky prijem vecer, spanek alespon 7 hodin, zadna zbytecna Ecka v potravinach, zadne toxiny, vetsinu jidel tepelne upravujte az na ovoce. Pitny rezim prosim BEZ alkoholu. Zadne koureni cigaret!!!! Naordinujte si digitalni hygienu! Idealne televizi vypnout v obdobi zprav a projevu nasich “elit”.

Ihned po probuzeni doporucuji vypit 2dcl vody s citronem ci rakytnikovou stavou (voda muze byt vlazna) + Vitamin C 500mg

Muze nasledovat 15min cviceni s vlastnim telem a pokud mate chut i otuzovani.

Dale prichazi snidane:
varianta 1 – platek chleba + 2 vejce nebo 60g sunky
varianta 2 – skyr + 1 ks ovoce + 1 lzice mleteho lneneho seminka nebo maku
varianta 3 – mala miska ovesne kase + 1/2 ks ovoce + 2 lzice orechu
varianta 4 – domaci spaldovy kolac s ovocem a orechy + skyr
varianta 5 – 2 ryzove knackerbroty + 60g syra (do 30% tuku)
varianta 6 – granola, musli cca 4 polevkove lzice + Skyr nebo Recky jogurt 0%

Ke snidani vypijte salek caje PuErh.

svacina: Umichejte si rakytnikovou stavu s vodou + pridejte tabletu selenu ci zinku.
1ks (1 hrst) cervstveho ovoce nebo mala miska kompotu ci ovocneho pyre
K ovoci pridejte 2 lzice orechu (para, makadamove, pistaciove) nebo 2 lzice dynovych seminek nebo 2 lzice oloupanych mandli

Pred obedem doporucuji vypit jeste jednu sklenici vody s rakytnikovou stavou.

obed
1. chod – vyvarova nebo kremova polevka bez peciva
2. chod – tepelne upravena zelenina (muze byt tez zeli ci spenat) + 1 kopecek prilohy, mohou byt houby + 100g masa nebo ryby. Alternativou masa mohou byt 2-3 vejce v libovolne uprave nebo 80g tvrdeho syra do 30% tuku nebo 100g Tofu ci Tempeh.

svacina
varianta 1 – 120g odtucneneho tvarohu + 1/2 ks ovoce
varianta 2 – skyr + 1/2 ks ovoce
varianta 3 – vyvarova polevka nebo kremova polevka
varianta 4 – proteinovy koktejl (20g bilkovin), dochutit napriklad 1/2ks ovoce a rozmixovat.
varianta 5 – 50g sunky + 1x knackerbrot
varianta 6 – proteinovy chleba + hummus, Lucina, Zerve

Pred veceri vypijte 2dcl Bilinske kyselky ci 1,5dcl Vincentky
vecere cca 19:00
1. chod – muze byt vyvarova polevka bez peciva
2. chod – tepelne upravena zelenina (muze byt tez zeli ci spenat) nebo listove salaty bez prilohy! + 100g masa nebo ryby. Alternativou masa mohou byt 2 vejce nebo 80g tvrdeho syra do 30% tuku nebo syr cottage ci ricotta, nebo 3 syrecky.
Po jidle muzete zapit vitamin D (prodava se v ruznych formach vc. tekute).

Pitny rezim:
3l tekutin, zadny alkohol, zadne ovocne caje, ne zvykacky
Denne cca 0,7l caje, vhodny je PuErh.

Vincentku mejte v pohotovosti 🙂
Ztracite hlas?? Dejte si Aescin 2-2-2

Inspirace na recepty najdete na:
– Instagram Gomangorecepty
– Web www.gomango.cz – sekce recepty